• Apel Wielkanocny

          • Dnia 5 kwietna odbyło się w naszej szkole uroczyste spotkanie związane ze Świętami Wielkiej Nocy. Wiersze i piosenki  w wykonaniu uczniów klasy III przybliżyły wszystkim piękne polskie zwyczaje i tradycje związane z tymi najważniejszymi w roku świętami. 

            Na zakończenie spotkania p. Dyrektor Ewa Dutka podziękowała za przygotowanie uroczystości oraz złożyła całej społeczności szkolnej najserdeczniejsze życzenia świąteczne.

        • „Rozumiemy innych! Pomagamy sobie! Jesteśmy razem!”
          • „Rozumiemy innych! Pomagamy sobie! Jesteśmy razem!”

          • – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole.

            2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem tego święta jest podnoszenie społecznej świadomości na temat autyzmu. Na autyzm nie ma lekarstwa. W samej Europie rozpowszechnienie spektrum autyzmu to ok. 1 na 100 dzieci. Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z funkcjonowaniem w codziennym życiu. Drażni ich hałas, cisza czy nawet materiał ubrania. Nie radzą sobie z odczytywaniem emocji innych osób, nie mówią lub mówią dużo. Sól może mieć dla nich kwaśny smak, a śnieg może parzyć. Mocno uzewnętrzniają swoje emocje lub głęboko je skrywają. Nie jest to złe postrzeganie świata. Jest inne i zasługuje na zrozumienie.

            Nasza szkoła również włączyła się w akcję jako znak solidarności z osobami z autyzmem. Z uwagi na to, że w tym roku dzień przypadł w weekend, wydarzenie obchodziliśmy 3 kwietnia. Tego dnia w szkole i na lekcjach uczniowie i nauczyciele ubrali się na niebiesko. Nauczyciele klas 1-3 przybliżyli uczniom zagadnienia autyzmu wyświetlając film „Autyzm” oraz "Świat oczami dzieci w spektrum autyzmu”.

        • Kampania profilaktyczno-edukacyjna „Znamię! Znam je?”
          • Kampania profilaktyczno-edukacyjna „Znamię! Znam je?”

          • Kolejny raz wzięliśmy udział w kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Znamię! Znam je?” Celem zajęć było upowszechnienie wiedzy na temat czerniaków oraz budowanie właściwych prozdrowotnych postaw młodzieży. Uczniowie klasy VII i VIII:

            • nabyli umiejętności rozpoznania czerniaka,

            • nauczyli się regularnego samobadania skóry,

            • a przede wszystkim, poznali czynniki podnoszące ryzyko zachorowania na czerniaka i zastosowania zasad ochrony przed czerniakiem, dzięki czemu uchronią się, przed tym groźnym nowotworem.

            Aby rozpowszechnić wiedzę dotyczącą czerniaka, uczniowie wykonali gazetkę tematyczną dostępną dla społeczności szkolnej oraz osób odwiedzających nasze progi.